Hola, com us sentiu avui?馃榾
Al llarg d'aquestes setmanes als directes hem estat treballant alguns conceptes espacials amb objectes i amb el propi cos. Avui us volem ensenyar aquestes fitxes que us serviran per veure com est脿 de clar cada concepte.
馃彨En una sessi贸 normal a l'escola haur铆em treballat cada concepte primer manipulant objectes o amb el propi cos. Acostumem a treballar una noci贸 espacial cada vegada per separat.
Abans de fer 煤s de la fitxa torneu a jugar amb objectes, amb el cos. Verbalitzeu molt b茅 cada concepte, tant vosaltres pares com els petits. Quan ja estigui ben treballat, presenteu la fitxa i comproveu com tenen de clar el concepte. Deixeu-los fer sols abans de corregir i aix铆 veureu qu猫 han ent猫s.
✅Per treballar amb les fitxes de cada concepte ho podeu fer de diferents maneres. Us posem un exemple amb la fitxa de davant i darrere:
Amb la fitxa de "Un costat i l'altre" podeu preguntar: "assenyala un animal que est脿 a un costat de la casa", a l'altre costat qu猫 hi ha?", "qu猫 hi ha al mig de la tortuga i el cargol?"...
馃挕Moltes vegades els resulta m茅s f脿cil buscar elements en una posici贸 que recordar el nom de la posici贸: us trobaran m茅s f脿cil l'opci贸 1 que la 2. Nosaltres barregem les dues quan avaluem per saber si tenen clara la idea de la posici贸 espacial i el nom de la posici贸.
馃摫Per repassar aquests conceptes, tamb茅 podeu jugar a l'activitat interactiva d'Axioma Mates. La trobareu a dins de l'apartat de Connexi贸, el Full 8: Dictat espacial.
馃彨En una sessi贸 normal a l'escola haur铆em treballat cada concepte primer manipulant objectes o amb el propi cos. Acostumem a treballar una noci贸 espacial cada vegada per separat.
Abans de fer 煤s de la fitxa torneu a jugar amb objectes, amb el cos. Verbalitzeu molt b茅 cada concepte, tant vosaltres pares com els petits. Quan ja estigui ben treballat, presenteu la fitxa i comproveu com tenen de clar el concepte. Deixeu-los fer sols abans de corregir i aix铆 veureu qu猫 han ent猫s.
✅Per treballar amb les fitxes de cada concepte ho podeu fer de diferents maneres. Us posem un exemple amb la fitxa de davant i darrere:
- Demaneu-li que us assenyali l'animal que est脿 al davant/darrere. Per exemple: Digues un animal que estigui davant, un que estigui darrere.
- Assenyalar un animal preguntat-li: "on est脿 aquest animal'" (primer haureu d'haver preguntat l'anterior opci贸, sin贸 no sabr脿 que li pregunteu per davant i darrere).
Amb la fitxa de "Un costat i l'altre" podeu preguntar: "assenyala un animal que est脿 a un costat de la casa", a l'altre costat qu猫 hi ha?", "qu猫 hi ha al mig de la tortuga i el cargol?"...
馃挕Moltes vegades els resulta m茅s f脿cil buscar elements en una posici贸 que recordar el nom de la posici贸: us trobaran m茅s f脿cil l'opci贸 1 que la 2. Nosaltres barregem les dues quan avaluem per saber si tenen clara la idea de la posici贸 espacial i el nom de la posici贸.
馃摫Per repassar aquests conceptes, tamb茅 podeu jugar a l'activitat interactiva d'Axioma Mates. La trobareu a dins de l'apartat de Connexi贸, el Full 8: Dictat espacial.
DAVANT - DARRERE
A DINS - A FORA
LLUNY - A PROP
A SOBRE - A SOTA
Volem agrair a Manu Ortega (manugarbatos) l'elaboraci贸 dels dibuixos i les fitxes. Gr脿cies ens han encantat! 馃槏
Ja sabeu que ens podeu consultar amb qualsevol dubte.馃檵
馃槝Petonets i abra莽ades.馃挆
Laia: l.aubanell@maristes.com
Paula: pcano@maristes.com
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada