Hola, com us sentiu avui?😀
Avui us proposem una activitat per observar atentament: Rodola o No Rodola?. Us hem preparat un vídeo on us ho expliquem tot, l'escoltem?
Què us sembla, preparem una rampa? Quines coses hem de tenir en compte:
🌀Prepareu una rampa de manera que la pugueu fer més o menys inclinada. Una de les parts importants de l'observació és notar com la inclinació de la rampa fa que els objectes baixin més o menys ràpid.
🌀Deixeu que triïn els objectes que vulguin fer baixar per la rampa. Tot val, no dieu res abans de fer la prova. Si veieu que només trien objectes que no rodolaran podeu anar suggerint algun esfèric o cilíndric...
🌀Feu l'activitat a poc a poc, parant per decidir què farà cada objecte abans de llançar-lo per la rampa. Per decidir si un objecte rodolarà o no han de tenir molt clar que rodolar no és el mateix que lliscar. Proveu amb un objecte que rodoli, com hem vist al vídeo, perquè ho tinguin clar.
🌀Intenteu, dins de les seves possibilitats, fer relacions entre els objectes que rodolen i els que no: quina forma tenen en comú els que rodolen, quina forma no rodola mai, quines són les que ni tan sols llisquen...
L'objectiu d'aquesta activitat no és simplement veure què rodola i què no, sinó que vegin com creem l'experiment per comprovar-ho: la rampa, els objectes, la classificació... L'experimentació en sí, ben feta i pensada és la que ens farà aprendre.
Esperem que us ho passeu molt bé preparant-la i, si voleu, ens ho ensenyeu.
Ja sabeu que ens podeu consultar qualsevol dubte.🙋
😘Petonets i abraçades.💗
Laia: l.aubanell@maristes.com
Paula: pcano@maristes.com
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada